Feest en gefluister

Flicka jarig en winterhout 001 
Flicka jarig en winterhout 002 
Flicka jarig en winterhout 003 
Flicka jarig en winterhout 006 
Flicka jarig en winterhout 007 
Flicka jarig en winterhout 009 
Flicka jarig en winterhout 012 
Flicka jarig en winterhout 013 
Flicka jarig en winterhout 014 
 

We hebben dit weekend al weer feest! Flicka is vandaag jarig en ze heeft de mooie leeftijd van 5 jaar bereikt. Uiteraard hebben we vanmorgen voor haar gezongen en uiteraard hebben Coco en Daksi ook feest. De grote varkensbotten lagen al klaar in de koelkast en terwijl wij koffie dronken met eigengebakken cake met de meggyes(zure kersen) uit de tuin was het een geknaag en gekauw van jewelste.

Coco fluisterde een mooie cadeausuggestie in mijn oor en ik fluisterde verder. Zoals het altijd gaat met dit soort fluisterspelletjes weet op een gegeven moment niemand meer wie nou wie als eerste in het oor heeft gefluisterd…..

De wens was een wandeling langs het strand met een koele zeebries.

Nou mis ik de zee sowieso maar dat is bekend. Maar nu, nu het hier om te stikken is, zouden zeewind, de geur van golven,  klapwiekende meeuwen en witte kopjes erg welkom zijn. Boven de 30 graden is het en dat blijft voorlopig zo. Een kort wandelingetje naar de waslijn is al een bezoeking. Ik droom van de ooit bezochte Scandinavische stranden, breed, leeg en koel en tot aan enig moment in de verre toekomst dat die stranden misschien echt dichterbij zullen zijn, verschuilen we ons achter de dikke muren van onze pastorie.

We zouden al bijna vergeten dat we een paar maand geleden wat anders fluisterden, zin in zon, zin in zonder jas. De voorbereidingen voor andere tijden zijn al weer in volle gang. Er is weer nieuw hout en P zaagt en hakt en stapelt. Deze keer zowel in de schuur als ook op een mooie heuvel in de tuin achter de keuken.

Nu nog even verder dromen….

7 thoughts on “Feest en gefluister

  1. mip

    Misschien moeten we ook gewoon een Hongaars lesboek kopen met plaatjes, zodat we het makkelijker zouden kunnen leren. Pécs was leuker dan de vorige keer? Ik zie er zelfs een mooi panorama van, dus neem ik aan dat de stad weer een beetje in het hart is gesloten. Als het maar lente wordt, dan komt alles goed.

    Misschien een leuke vakantietip voor dit jaar? Een weekje Frankrijk!

    Mip

    Reply
  2. frouke

    On y va! Mooi als lijfspreuk…en, toevallig, wij hebben er een andere “variant”van in ons familie-taalgebruik: “Zullen we dan maar?” Ligt ons in de mond bestorven, gebruiken we te pas en te onpas,of we nou gewoon naar AH gaan of weer terug naar H.,of iets heel spannends gaan doen, maakt niet uit. En nog leuker was dat we een paar jaar geleden op een rommelmarkt zo’n heutekenuterig wandbord tegenkwamen met erop: “……?”
    Precies! Gekocht voor een prikje en sinds we in Groningen wonen hangt het daar boven de buitendeur, maar het heeft ons niet de mond gesnoerd, we zeggen het nog steeds!

    Reply
  3. BaMi

    Maar de foto die je erbij hebt geplakt is toch Pécs en geen dorp in Frankrijk?
    Ik heb mijn Frans ondertussen weer kunnen bijspijkeren: Alle 3 de series van “Belle et Sebastien” zijn met een traan en een lach door mij bekeken!
    Maar wat heet”helemaal opnieuw beginnen”?
    Voor sommigen is het gewoon hun levensstijl om om de paar jaar een ander stekkie op te zoeken. Hun thuis is het huis en het gezin en de rest blijft altijd een klein/groot avontuur waar ze van genieten: geweldig toch!
    Barbara

    Reply
  4. frouke

    Fluisterfluister…de hondjes inladen en een weekendje Kroatië?? Is van hieruit een kippestapje, geen zandstranden,maar wel heel mooi water!
    Mooie houtstapel trouwens!

    Reply
  5. lin

    van harte gefeliciteerd allemaal.
    De zee,nou die zal ik niet missen,vind het wel leuk,maar heb er niet zo’n behoefte aan.En ja,warm is het nu wel,onze thermometer in de tuin geeft smiddags boven de 40 graden aan.
    Jan en Krisztián zijn ook druk aan het zagen en timmeren,er moet een hek komen voor de ganzen en de kippen.Eigenlijk geen weer voor,ze doen dus rustig aan met veel drinkpauzes.
    Ik geniet toch wel van het weer,ook al is het best heel warm,altijd beter dan kou en regen,toch? 😉
    liefs en groet,lin

    Reply
  6. mip

    Dat verlangen naar de zee, daar weet ik alles van. Als de ventilator in de nacht koelte moet geven hoor ik in mijn dromen het ruisen van de zee en zelfs de geur van zee zou ik er nog bij kunnen dromen. Frouke heeft best gelijk hoor dat Kroatië niet al te ver weg is en de zee daar prachtig is. Ook daar kan het heet zijn, maar een wandeling (met waterschoenen, want pas op voor de zee-egel)in het water geeft precies die verkoeling waar een mens weer van opknapt. Je ziet het, ook ik ben niet een mens voor temperaturen boven de 25 graden.

    En Flicka van harte met je vijfde verjaardag en fijn dat iedereen dan feest viert.

    Mip

    Reply

Leave a comment